Friday, January 25, 2013

Beger bakar abg Burn

wahhh...tajuk nak gempak jek...nak cite pasal makan plak hari ni...sebenarnye nak cite pasal beger bakar ni dari hari isnin hari 2...tapi dok sibuk buat entry yang lain...sampai la lupa...teringat balik bila tengok kat fb sibuk sangat beger bakar abg bakar...hehehehe...tukar burn kepada bakar...gurau2 jek...sebab ape yang akan korang baca kat bawah ni adalah perkara serius bagi aku...bagi org lain aku tak tau la plak kan...sebab lain org lain perangai sifat or what ever...lain citarasa...2 yang penting...
hari isnin hari 2 aku p la beli beger bakar abg burn kat sec 7 shah alam...sekarang ni kan femes beger bakar2 segala bagai ni...sampai masuk majalah 3...bukan la beger abg burn ni...tp beger lain la...kukus la panggang la beger giant la...kalo yang tengok majalah 3 minggu lepas kompom tau...so oleh kerana musim beger bakar ni aku pun teringin la jugak nak makan macam org lain yang teringin dan dah pun merasa beger bakar ni...sebab kat shah alam ada 2tempat sec 7 dan 13...dan sebab sec 7 lagi dekat kami pilih sec 7...sebab kami???aku dan dak umah aku la...kitorang kuar umah kul 8...pas maghrib senang cite...so sampai 2 nampak mcm ramai...nampak macam tak...bila dah masuk owh ada la jugak customer yang tengah makan...yang nampak ramai 2 adalah pekerja diorang...lebih 5org tak silap dok kat tempat amik oder plus tempat bakar beger 2...tengok2 menu...pilih2 menu...ok decide...kitorang tapau jek...aku beger bakar biasa daging....kawan aku pun daging...adik die ayam...masa oder siap mintak nama...dak umah aku letak nama aku...tak kesah la tang 2...
kitorang pun duduk la kat meja tuk tunggu oder siap...yela beger bakar kan...bukan mcm buat beger biasa 2...tapi yang tak bestnye...bagi aku la...die tak bakar pun beger 2...die cuma PANASkan dalam OVEN sahaja...sebab ape aku besarkan dua perkataan 2...sebab aku marah...maknanya beger 2 ready made...diorang mungkin dah siap bakar petang 2...yela kedai bukak start kul 5ptg sampai 12mlm kot...so agaknye petang 2 die dah bakar banyak2 then tinggal PANASkan dan bungkus dan tarrrraaaaaa...siap!!!ni bukan beger bakar...baik tukar jadi beger bakar dipanaskan semula...bagi aku 1st time trial aku tak kesah pun tuk tunggu selama mana sehingga beger 2 siap dibakar dan dibungkus...sebab 1st time nak try kan...so keenakkan rasa ori 2 hilang la..yela dah siap bakar...dah sejuk...then dipanaskan je dalam oven...what the hell is that????haish...ape benda la...kalo bukak fb beger bakar ni bukan main manis lagi ayat itu ini..patut la siap dalam 3minit jek...sebab panaskan balik...bukan sebab die bakar 3minit...
tolong laaaaa...mungkin aku sorang je kot yang tak puas hati...org lain rasa enak dimakan siap jilat jari...aku dah tak rasa enak mana pun...aku siap cakap kat dak umah aku ni 1st time and last time aku akan datang dan makan merasa dan segalanya la beger bakar abg burn atau abg mana2 pun...nak bisnes buat la elok2...macam aku cakap tadi mungkin sebab aku sorang jek yang komplen so tak bagi kudis pun kat diorang agaknye...masih ramai lagi yang nak dan siap tanya bila nak bukak kat tempat diorang...bisnes dah maju...tapi kalo tak ikhlas susah jugak 2...mungkin kejap jek la kot...harap2 nati berubahlah...

p/s : nasib baik boikot mcD...kalo tak baik makan mcD jek kalo dipanaskan...huhuhuhuh

No comments:

Post a Comment