Friday, January 18, 2013

dugaan kite lain2

setiap orang ada dugaan nye tersendiri...mcm 2 jugak aku...aku tak pernah terpikir tuk dapat tunang atau bakal suami yang sekarang ni...ape2 pun jodoh 2 urusan ALLAH...tapi bukan ni yang aku nak cite...this is just introduction jek...
masa mula2 aku kawan je ngan tunang aku tak tau die keje ape...yang aku tau merata tempat die pegi pas 2 balik...masa 2 tak tau yang die ni outstation...yela jadi kawan je kan...bukan call hari2...kalo call hari2 2 bukan kawan dah namanya...hehehehhe...sampai la tahap aku kawan ngan die pun aku lum tau lagi...sampai la 1 hari 2 (masih kawan lagi) die mintak tolong aku tuk hantar die g bus stand...nak outstation ke johor...masa 2 just for few days only...tapi walaupun kawan dah terasa rindu..mungkin masa die ada kat sini banyak habiskan masa bersama2 walaupun hanya kawan...
bila dah kapel dan sampai tahap dah tunang ni baru la tau dan paham segala kerja die...tunang aku cuma orang biasa jek...bukan ada diploma atau degree...bukan keje gah ada pangkat besar...keje tunang aku pun susah...die operator crane...selalu aku hantar die p stor untuk die outstation berhari2 atau berbulan2...sudah dugaan aku...masa mula2 anta die masa 2 dah kapel aku menitiskan air mata...yela kite anta org tersayang tuk menjalankan tugas die...tuk sesuap nasi bagi diri die sendiri...die tenangkan aku...suruh aku bersabar...die tau aku kuat...hurmmm...dan kalo jemput die balik selalunya bukan aku...sebab aku masih tak leh hafal jalan ke tempat keje die sehingga la sekarang...selalunya anta die malam...jentera berat ni ada time nak kuar nak lalu highway...kalo tak nati kene saman...sebab 2 la aku tak cam jalan..waktu malam dan siang beza...ada benda malam kite tak nampak siang kite nampak...
semakin hari aku anta die semakin kurang air mata aku...sebab aku tanak die nampak sume 2...die tau aku sedih...pernah 1 hari aku pura2 dan sorokkan kesedihan aku...die mcm tak percaya aku tak nangis bila anta die...last2 aku nangis jugak...laju kot air mata aku...dan die selalu pesan ''awk kene kuat syg''...''banyakkan sabar ye syg...habis cepat saya balik cepat''...
sehingga la malam tadi aku anta die kat stor...die kene naik johor...bawak yang paling besarrrrrrrrrrrrr (sila bayangkan yang besar ye..sebab pada pandangan mata aku memang paling besar kat stor 2)...die adalah salah sorang orang kepercayaan dan yang ada kebolehan tuk bawak crane yang special2 ni...sebulan die akan mengabdikan diri kat sana...mungkin dah terlalu biasa ngan situasi aku tak nangis...cuma sedih tetap ada...sehingga la pagi ni aku pegi keje lagi die masih tak sampai johor...perjalanan yang jauh tuk jentera berat...bape kali benti dan tidur...nasib ada org eskot dari belakang...so aku tak la risau sangat...ape2 pun aku bersyukur dapat die...sebab sekurang2nya aku belajar betapa susah payahnya die nak cari duit demi diri sendiri dan tuk perkahwinan kami akan datang...

p/s : sabar menanti kepulangan tunang aku...crane 2 tayar sebelah je dah ada 8 tak termasuk depan...8 2 mesti kapel..kalo dah 16 tayar sebelah kalo 1 crane 2 bape puluh tayar????

No comments:

Post a Comment