Tuesday, December 17, 2013

Husband, abg ipar, menantu lelaki tunggal yang manja

Well hello...hari ni nak story about my hubby jek... tanak story benda2 lain...pasal perot semakin membuncit dari hari ke hari pun kite story next time je la ye...
suami aku adalah satu2nya menantu lelaki tunggal dalam family aku coz aku adalah anak perempuan tunggal...suami aku plak anak bongsu dalam keluarga die...sah2 la manja kan...dulu manja sume aku kongker sorang2...sekarang ni sejak dah berkahwin kene share plak manja2 2...huhuhu...
dulu yang aku tau layan diri sendiri jek...apa2 pun dulukan diri sendiri...mentang2 pompuan tunggal...sume leh dapat...tapi takde la melampau aku nak pau mak ayah aku kan...bila dah kawen ni kene belajar plak dulukan suami lebih dari diri sendiri dan keluarga...
contoh pertama...hari ahad usually hubby tak keje...kalo keje pun jarang2...so ahad sempat la breakfast 1 family together ngan mak dan ayah...yang aku ni jenis sempoi laki bini plus extra sikit kat aku ni malas...hahahaha...contohnya macam sediakan minum...mak aku siap beralas cawan 2...aku sediakan tuk suami bagi cawan jek...mak dah pot pet marah...hubby plak kata tak payah alas2 ni...kalo tetamu 2 lain la...haaaa...tengok2...mak cakap tak boleh macam 2...suami kene layan elok2...mak sediakan air tuk ayah pun beralas...ok2...yang aku cakap extra mlaas 2 sebab malas nak basuh pinggan cawan bebanyak...hahahaha...ni adalah contoh mertua manjakan menantu...
contoh kedua...hubby anak bongsu yang tak penah ever in his life masuk dapur memasak...wokeyyyy...walaupun adik badik aku sume laki tapi alhamdulillah mak aku train sume sekali masuk dapur pegang kuali senduk segala bagai...heheheheh...nak telur goreng pun hubby order kat aku jek...terer tak????die ingat kedai makan gamaknya...hahahahaha...tapi masa aku mula2 pregnant dan mengalami alahan yang teruk dan kelaparan tahap gorilla asik nak makan jek...ada 1 malam 2 aku plak yang order telur goreng dari hubby...kul 10  malam 2...ya ampunnn nyah...nasib tak terbakor dapur mak 2 dikejekannya...sampai berasap...pas 2 telur kuningnye berderai...since that 2 la pertama kali aku suh die goreng telur...pas 2 takde lagi dah...kalo nak minum air panas jek aku order milo oooo dari die...2 pun bila aku dah mintak berkali2...aku jugak yang masakkan air...die tinggal nak bancuh milo 2 jek...dasat kan???
contoh ketiga...biasanya sabtu ahad mak dan ayah aku takde kat umah...selalu balik perak...cuma kadang2 jek tak balik...hubby plak jenis jarang nak bukak peti ais tengok makanan apa yang ada dalam peti 2...sedangkan sume org tau dalam umah 2 tak penah missed about makanan...sentiasa ada...paling cikai pun jajan tak pun biskut kering...so mak aku macam pelik la sebab tak penah nampak die makan kudap2...aku cakap die kene letak depan mata mak baru die makan benda2 tu sume...kalo nak bukak peti tengok jangan harap...lauk2 dalam peti pun die lebih rela tanya aku ada lagi ke tak...hahahaha...so ada la hari ahad 2 aku letak nasi goreng ngan telur goreng die as ususal...air teh o ais atau kopi ais siap sume sekali depan tv sebelah die baring...aku cakap je ''yunk makan la''...die bangun dan makan...dah habis makan die letak balik mcm mana aku letak...manja ke malas???hahahaha...sebab apa teh o ais dan kopi ais???sebab timing die breakfast adalah 12 tgh hari keatas...hahahaha...pas 2 tak makan tgh hari dah...kenyang katanya...
contoh ke4...ada 1 malam 2 kitorang tgk cite apa ntah...ayah dah tido awal sbb tak sihat...aku ngan hubby ngan mak je ada tgk tv...3 org adik aku kuar p tgk wayang cite hobbit...dalam peti ais ada ferrero rosher...aku dah berkali suh hubby makan b4 this...die kata biar dulu or kenyang la...that nite aku bawak kuar 1 bekas besar 2 letak sebelah die...pas 2 aku buat tak tau...sambil2 mata jeling tgk die makan ke tak...makannnnnn...amik 1...pas 2 amik lagi 1...hubby aku hantu coklat...so aku akan terkilan la kalo die tak dapat makan memandangkan die malas nak jenguk peti ais...pas coklat 2 die boleh order buah pair plak...hahahah...2 la die nye...
alhamdulillah...hubby aku sorang yang simple...senang nak manage die...tapi susah nak ajak die makan...2 je la...

p/s: tetibe rindu plak kat hubby bila buat entry pasal die...heheheh...tapi hubby ada kat umah tak sihat...cepat la masa berlalu...aku nak tgk hubby...

No comments:

Post a Comment