Monday, December 9, 2013

3 & 1/2 months

well helloooo...hari ni boss takde...so boleh la update blog kat opis...kalo kat umah jangan harap la...bukan bz buat keje umah masak kemas dapur or basuh baju...tapi penat dan mengantuk...kat umah aku tido seawal lepas isyak...kalo bertuah badan kul 9 lebih baru lelap...tapi biasanya tak bertuah...after maghrib makan kenyang2...masuk bilik rehat2...after isyak bentang toto...susun batal amik position...handset letak jauh dari telinga then tarraaaaaaa...kite tido...waluapun hubby mesej or call tetap tak dengar nok...lepas 2 kul 5pg da bangun...genap 8jam tido...cukup...hehehehe..itu la rutin sejak preggy...keje umah masak sume mak yang buat...aku mak tak bagi buat keje berat even hari 2 angkat baldi pun die kata berat...kalo hubby lantak la nak buat ape pun katanya...ok hubby apa pun tak tau...hehehehe...
alhamdulillah guyss skrg ni kandungan dah pun 3 bulan lebih...perot pun dah menampakkan ada someone didalam...sickness pun semakin berkurang skrg ni...cuma tak leh minum air bersusu termasuk la feberet tea...even milo pun tak mau...kene milo oooo...apa punye selera time pregnant ni aku pun tak tau...yang tak pernah makan minum pun ditelan bulat2...macam lemang...aku mmg sejak azali tak makan lemang 2...tapi hari 2 hubby makan aku dok sebelah tengok macam sedap jek...pas 2 aku mintak kat hubby suh suapkan...hehehe..sedap sebab hubby suapkan kot...hahahahaha...tapi makan sikit jek...hubby tak bagi makan banyak...aku pun tak tau nape...mak aku cakap pulut berangin...
so hari ni nak p check up kat private klinik...tetibe rasa tak sedap hati tengok perot sendiri yang tak membesar seperti org lain...yela kalo g klinik gomen check up org lain sume perot dah terjojol..aku je yang maintain mcm takde pape...mak aku pun pelik...mcm tak membesar je perot nya...sedangkan dalam tempoh ni baby dah develop...so aku cakap kat hubby malam tadi nak jugak scan tgk baby...risau...lebih2 lagi bila memikirkan since pregnant ni kerap sangat mimpi ular...pasaipe pun tak tau la...mintak dijauhkan la benda2 yang tak elok...kalo p klinik gomen scan ni just tuk yang ada problems jek...so since aku p sana cuma sekali jek scan 2 pun time jantung baby dah develop...2 je la...mcm mana bentuk baby pun aku tak tgk pun...tak kesah la bape pun kene bayar as long as dapat tengok baby...and everything is ok so ok la...bukan tanak request kat klinik gomen...pernah sekali 2 request tapi dapat jawapan ''scan cuma tuk yang ada problems jek'' so since that tak request dah...takpe la anakku...demi kamu mummy sanggup asalkan hati ni tenang dapat tengok kamu was ok and good2...ehehhehehe...

p/s : agak2 ape la maksud mimpi ular 2 ye...asyik nak menerkam je kejenya...pas 2 terkam tepat kene kat muka lak 2...ish dasat tul mimpi...ke aku yang terlalu pk bukan2 sebelum tido????

No comments:

Post a Comment