Thursday, July 28, 2011

Maafkan aku kawan dan sahabat

Assalamualaikum...
hari ni aku nak story mori kisah beberapa orang sahabat yang pernah datang dan pergi dalam hidup aku...kiranya cite ni sebagai penghargaan kepada mereka2 yang pernah jadi sahabat aku...boleh jugak la kepada mereka2 yang bakal jadi sahabat aku...yang tanak pun tak pe...sbb aku tak luak pape...just berkongsi cite...mana tau kisah kite sama...cuma jalan cerita yang berbeda...so nak mulakan dengan sape ye???a...atau k???atau j???sumenye nama sebenar..tapi amik yang pangkal2 jek..hahahha..ok yok kite...
bermula ngn K...ikut turutan la...aku kenal die tak lama mana...sebenarnye tak ingat la bape lama aku kenal die...tapi memang tak lama..K seorang lelaki...permulaan kami hanya dari berkongsi2 cite...tapi cuma sekali 2 saje die mendengar gelak tawa aku...ntah dimana silapnye permulaan kami...ntah dimana silapnye kisah kami...perasaan aku pada K tak lebih dr seorang kwn...yang boleh dikatakan seorang pendengar yang setia...tapi K menganggap lebih dari 2...maaf K...saat itu aku mempunyai abg...aku cuma leh gambarkan K sebagai seorang lelaki saiko..dimana die terlalu obses dengan perasaan die tuk memiliki seseorang...tuk memiliki cinta..dan ianya adalah aku...ya ALLAH...rimasnye aku cuma tuhan je la yang tau...habis sume org yang rapat ngn aku die bgtau die nak aku...nak memiliki aku..malah ingin melamar aku...tapi aku menganggap K tidak pernah hormat perasaan aku apatah lagi perasaan abg...malah juga keputusan aku...aku bukan nak menunding jari pada sesiapa...tapi ape yang berlaku adalah kerana sikap dan perangai K sendiri...maaf K...betul kata K...die terlambat mengenali aku...setiap ape yg berlaku...ada hikmahnye...hingga kini aku tetap tak boleh menerima K lebih dr seorang sahabat walaupun andai 1 masa nati aku bukan milik sape2...aku akui K boleh menjadi seorang pencinta yang setia...tapi bukan dengan aku...saat aku menulis ini aku sendiri berbelah bagi sama ada tuk meneruskan persahabatan ini atau aku perlu buat keputusan yang tegas tanpa mengecewakan sesiapa...buat K...maafkan aku...aku tak mampu buat ape yg ko inginkan...malah aku dah cuba menjadi seorang sahabat yang baik...mungkin belum cukup baik...dan percayalah..bagi aku ko tetap sahabat yang terbaik...mungkin kita hanya ditakdirkan tuk menjadi sahabat sahaja...bagilah aku masa tuk aku tenang...tuk aku back 2 normal...
next person...J...aku tak tau J ni org mana...hahahah...main bantai je kawan...takpe la...nak kata org kawan biar beribu...tapi kwn aku tak ribu pun...ratus ja...hahahaha...so J...kenal mcm aku kenal K jugak...tak pernah jumpe pun..keep in touch by phone and facebook only...hahahaha...pelik kan org zaman sekarang ni???org dulu2 ye la bercinta tak kenal pasangan tak pe...kekal dan bahagia gak...zaman sekarang ni ada lagi ke org mcm 2???tak leh caya dah org zaman skrg ni...mcm 2 jugak la J...tak kenal ape pun...tup tup meletup leh lak kata jatuh hati jatuh cinta pandangan pertama....pandang tang mana tak tau...adoiiii!!!so sah2 la lelaki ni kureng skit aku nak percaya...maksud aku jenis mcm J ni...tak tau bape ramai lagi die dok p bagi ayat yang sama....hahahaha...mamat ni pun saiko gak...kire spesis lebih kurang ngan K jugak la...tp lagi dasyat J ni...blur pun ye...naif pun ye...pendek kata macam tak tau pape...ish ish ish...cannot live with this kind of person la...kl dah ape pun tak tau ape je yg J ni tau???hahhahaha...paksa2 aku terima jadi buah hati pengarang jantung teman hidup die...nasib teman hidup je...kl teman mati???buatnye die mati dulu mcm mana 2???nak kene teman gak ke???hahahahah...seperti mana K,aku juga tolak J baik2...sebab aku tak suke dapat title ''suke kecewakan org''...tapi J ni tak putus asa...tak tau la aku nak guna bahasa ape lagi...aku naik menyampah kadang2...aku kl dah tak suke kat org korang buat ape pun aku just stick to the one je la...sbb aku memang jenis ape yg aku nak 2 la yg aku nak...benda lain aku dah tak pandang...J ni...aku memang tak bape senang sgt ngn die...cara die mesej aku...bosan...takde ape yg perlu aku sembangkan...tp ada hati nak kat aku yg byk celoteh ni...ish kl macam 2 no wonder la one day aku leh jadi bisu serta merta...hahahaha...buat J...maaf terpaksa kecewakan awk jugak tanpa awk sedari...terima kasih...terus terang sy tak leh nak masuk la kwn ngn awk...kite bukan jenis satu kepala...so awk cr la lagi yang lain yang boleh terima awk seadanya...pesan sy jangan salahkan takdir dengan ape yang berlaku...ade hikmah disebalik sume ini...muhasabah diri..then awk akan tau ape kekurangan diri awk...sy hanya menilai awk disebalik setiap perbuatan dan kata2 awk...
A...gurl...kwn aku...sume aku anggap kwn...walau seminit kenal pun aku anggap kawan...ye la...takkan nak anggap musuh lak kan...A ni aku tak tau nak menilai mcm mana...cun tak yah cakap la...make up tip top...cun sbb make up pun ye jugak...hahahaha...terbaik la...meleleh la air mata laki sape yg tengok...kl pompuan pun leh jeles ngn die...inikan plak mata lelaki...A ni a little bit saiko...hahhaah...sume kwn2 aku saiko gamaknye...erkkk jahat aku ni...huhuhu..sori my pren...A ni kenal aku kat facebook je...asalnye salah add...takpe la...sbb die gurl kan..tak salah...persamaan aku ngn die adalah kami sama2 menilai org...A menilai aku dr awal2 lagi...dasyat sungguh...yang membuatkan kami rapat mungkin sbb kami ada masalah yang sama...so we're give and take an advice la...mana yang mampu...mana yang patut...tapi sayangnye...A mengganggap lebih dr 2...aku pun tak tau guane la A boleh timbul perasaan yang aku rasa tak patut...tak tau nak cakap sape yang salah kat sini...sehinggakan satu ketika A pergi membawa diri untuk membuang perasaan 2...alhamdulillah...selamat la aku...aku rasa mcm dalam cite dongeng plak...hahahaha...satu hari A kembali pada aku...as a fren i think...huhuh..tapi perasaan 2 die tak mampu lagi nak tolak jauh2...takpe2...aku buat biasa jek...sehinggakan akhirnye berlaku pertelingkahan antara aku ngn die...dimana die suh aku memilih K as my bf...gilerrrrrrrr la...sume ni gilerrrrrr..takde keje...aku pk kawan je aku sabo je nak berkata2...aku kl dah berkata2 nati bernanah telinga nak dengar...buat A...aku tak penah anggap ape yg ko ckp 2 adalah salah...tapi memang salah bila ko masuk campur dan nak tentukan hidup aku...ape kata ko tentukan hidup ko dulu???kite masing2 terumbang ambing...kl susah2 sangat nape bukan A je yang terima K???kan senang hidup...A kata K baik la ape la kan...aku rasa mesti K leh jaga A baik punye...huhuhuhu...ape2 pun saat aku tulis ni A dah blah dr hidup aku...die dtg pandai la die pergi...tak perlu nak tggu aku halau...huhuhu...yela...sebelum aku halau..elok la kiranya ko mengundurkan diri sendiri...tak la sakit mana kan???
so pada sume kawan2 yg aku maksudkan diatas...tolong hormat keputusan aku...kite cume leh jadi kawan je...itu lebih baik kan???hope korang sume leh jumpe pasangan hidup masing2...nak cr sebijik sebojan perangai mcm aku 2 maybe pelik skit la kot kan...hanya aku 1 dalam sejuta...wassalam!!!

No comments:

Post a Comment